SIA RAMOTO dibināta 1992. gada nogalē ar sākotnēju ieceri restaurēt senos spēkratus. Gadu gaitā uzņēmums audzis, apgūtas vairākas jaunas tehnoloģijas, iegādāti unikāli instrumenti un darbgaldi, iegūta vērtīga pieredze svarīgākajos spēkratu daļu remonta procesos, kas vienlīdz lieti noder gan senās, gan mūsdienu tehnikas remontā un restaurācijā...
Ir uzkrāta vairāk kā 40 gadu pieredze motociklu kolekcionēšanā, restaurācijā, saglabāšanaā un braukšanā ar dažādiem, ļoti veciem motocikliem lielos attālumos dažādu valstu rallijos. Šādu iemaņu un ilggadējas pieredzes Latvijā nav nevienam citam. Iegūtas 2 galvenās balvas motociklu restaurācijas konkursos Lielbritānijā, ņemta dalība tādos rallijos, kā: Londona - Braitona, Banbury Run, Menas salas TT Vintage rallijā, zviedru Skane Rundt rallijā, īru rallijā, FIVA pasaules motociklu rallijos un kopš 2003. gada rallijā " Kurzemes riņķis".
Biedra statuss vairākos pasaules klubos nodrošina nepārtrauktu informācijas apmaiņu un uzziņu par senajiem spēkratiem. Mūsu rīcībā ir lielākā privātā uzziņas un literatūras bibliotēka Latvijā par vēsturisko motociklu restaurāciju un motociklu modeļiem, it īpaši par angļu un amerikāņu modeļiem.
Interesentiem un entuziastiem sniedzam 1 stundu bezmaksas konsultāciju par vēsturisko motociklu restaurācijas jautājumiem, kā arī par automobiļu agregātu remonta tehnoloģijām un materiāliem un remonta procesiem, par čuguna, špialtera, magnija un alumīnija sakausējumu restaurāciju, metināšanu un citiem jautājumiem. Vairākas unikālas remonta tehnoloģijas Latvijā veic tikai SIA Ramoto darbnīcā, tādēļ par tām neviens cits nav pietiekoši informēts. Ir uzkrāta ievērojama pieredze par to, kādas bronzas ir jāizmanto vēsturisko spēkratu dzinēju un agregātu remontā. Dažas no speciālajām bronzām ir iegādājamas SIA Ramoto noliktavā vai pasūtāmas.
Daudzu gadu laikā ir izveidota ievērojama vēsturisko spēkratu digitālo fotogrāfiju kartotēka no vizītēm vairākos pasaules motormuzejos, (kopskaitā ap 50). Ir materiāli no Simeone sacīkšu auto muzeja ASV, Louwman's spēkratu muzeja Nīderlandē, Minhenes transporta muzeja, Nacionālā Birminghemas motociklu muzeja un daudziem citiem.
Ir publicēti raksti par čuguna remonta tehnoloģijām un dzinēju galvu remontu tehnoloģijām dažādos žurnālos Lielbritānijā un Somijā.
Apmeklēti vairāk kā 23 kongresi, ģenerālās asamblejas, pasaules muzeju forumi, restaurācijas semināri vairākās pasaules valstīs daudzu gadu laikā. Vairākus gadus ir bijusi iespēja apmeklēt FIVAs Tehniskās un Motociklu komisijas sēdes un aktīvi piedalīties šo komisiju darbībā. Vēl arvien tiek uzturēti sakari ar šo komisiju locekļiem.
Neviens jautājums par vēsturisko spēkratu tēmām nav par grūtu un nepaliks bez atbildes.
Rīgā 1903. gadā ražotais motocikls Russia/Fafnir De Luxe ar 205 cm3 tilpumu. Ar to J.Ramba 2003. gada martā piedalījās pasaules prestižākajā pionieru motociklu rallijā Londona - Braitona. |
|
Attēls no Madeira promenādes Braitonā. |
|
1926. gada leģendārās angļu firmas Norton TT sacīkšu motocikls Mod 25 pēc restaurācijas. |
|
Seno motociklu salidojums Kurzemes Riņķis.
www.ramoto.lv/kurlandround
|
|
|
|
«Uz augšu
|